Szukasz ciekawego i angażującego sposobu na promocję swojej marki? Nie ma lepszego rozwiązania niż skuteczny event marketing! Jak działa? O czym warto pamiętać podczas organizowania imprez firmowych i dlaczego pomagają one budować pozytywny wizerunek marki? Wyjaśniamy!
Czym jest event marketing?
Termin event marketing definiuje obszar marketingu, który odpowiedzialny jest za bezpośrednią promocję marki lub idei. Polega on zatem na organizowaniu wydarzeń i spotkań, których celem jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców, którzy będą mogli uzyskać istotne dla nich informacje dotyczące marki oraz oferowanych przez nią produktów lub usług.
Organizacja eventów jest zatem procesem świadomym i dokładnie zaplanowanym. Ma na celu wywołanie w odbiorcach pozytywnych emocji, budzących miłe skojarzenia z marką. Bez względu na to, czy bierzemy udział w targach, szkoleniach czy organizujemy eventy plenerowe, ważne okaże się nie tylko przygotowanie odpowiedniego wystąpienia, ale również inwestycja w wyróżniające nas aranżacje w postaci gadżetów reklamowych, takich jak m.in. flagi reklamowe, wizytówki i prezenty.
Współtworzenie — efekt doświadczeń
Efektywny event marketing to przede wszystkim praca zespołowa i zaangażowanie wszystkich osób biorących udział w wydarzeniu. Dobra organizacja jest kluczem do stworzenia pozytywnego wizerunku marki, a także do przekazania odbiorcom wartościowych i istotnych z ich punktu widzenia informacji. Jeśli zastanawiasz się jak przyciągnąć ludzi na eventy, w pierwszej kolejności zadbaj o to, by stworzyć zespół dobrze przeszkolonych osób, których zadaniem będzie reprezentowanie marki na odpowiednim poziomie.
Prelegent
Jego zadaniem jest zwrócenie uwagi słuchaczy, a także zainteresowanie ich oferowanym przez markę produktem bądź usługą. Prelegent przemawia publicznie na scenie lub w specjalnie wyznaczonym do tego celu miejscu. Zdaniem prelegenta jest doskonała wiedza dotycząca idei marki, jej podstawowych założeń, a także wszystkich oferowanych produktów. Niezwykle ważne jest, by potrafił odpowiedzieć na każde zadane mu przez widownię pytanie, maksymalnie wyczerpujący temat. Prelegent może również rozdawać słuchaczom ciekawe gadżety reklamowe, dzięki którym marka zapadnie w pamięci jeszcze dłużej.
Wystawca
Dobra organizacja eventów nie może obejść się oczywiście bez efektownego i przyciągającego spojrzenia stanowiska firmy. Liczą się nie tylko podstawowe gadżety takie jak np. rollupy reklamowe, czy standy. Przy stoiskach firmowych coraz częściej zobaczyć można również neony, a nawet bujną roślinność, które mają za zadanie zapadać w pamięć i budować pozytywne skojarzenia. Niezwykle ważna jest również osoba bądź osoby, których zadaniem jest dbanie o dobry wygląd stanowiska, a także rozdawanie broszur i zachęcanie do zapoznania się z ofertą marki. Wystawcy kuszą przechodniów darmowymi gadżetami w postaci swag bags lub atrakcyjnych kodów rabatowych.
Organizator
Na barkach organizatora eventu marketingowego spoczywa oczywiście największa odpowiedzialność. Jego zadaniem jest dbanie o sprawny przebieg wydarzenia i utrzymanie przyjętego planu. Jednocześnie, to właśnie organizator będzie miał po evencie dostęp do pełnej bazy danych behawioralnych, dzięki której może czerpać korzyści z imprezy jeszcze długo po jej zakończeniu. Dodatkową korzyścią organizatora jest także pełna kontrola nad celami strategicznymi, jakie będą realizowane poprzez zorganizowane wydarzenie.
Ciekawe i interesujące gadżety eventowe
Organizacja eventów marketingowych to doskonała okazja do budowania sieci kontaktów, tworzenia świadomości marki wśród potencjalnych klientów, a także do szerzenia jej pozytywnego wizerunku. To również doskonała okazja, by pozyskać nowych sponsorów, a także wartościowych pracowników.
Choć prezentacja i doskonała organizacja stanowiska są niezwykle istotne, aby przyciągnąć uwagę przechodniów, kluczową rolę odgrywają gadżety reklamowe. Ich zadaniem jest nie tylko zainteresować odbiorcę marką i jej ofertą, ale także zapaść w jego pamięci na dłużej i przypominać o sobie podczas każdego użycia. Na jakie gadżety reklamowe warto zatem postawić?
Skarpetki i kapcie
Długopisy, kubeczki, czy pendrive’y rozdawane są na każdym evencie marketingowym i stanowią najpopularniejsze, a więc i najmniej wyróżniające markę na tle konkurencji gadżety. Dlaczego więc nie postawić na śmieszne skarpetki zamknięte w pudełku po pizzy lub wygodne, ciepłe kapcie z logo marki? Takie gratisy nie tylko są funkcjonalne, ale również wywołają uśmiech na twarzy i pozytywne skojarzenia!
Eco – gadżety
Doskonałym sposobem na budowanie pozytywnych skojarzeń z marką jest inwestycja w ekologiczne gadżety reklamowe. Mogą to być popularne bidony termiczne, kubeczki bambusowe, notesy i skoroszyty wyprodukowane z materiałów z recyklingu, a nawet zapachowe świece sojowe.
Zadbaj o to, by Twoja firma nie zniknęła w tłumie — postaw na skuteczny event marketing i designerskie gadżety reklamowe!