Jak skutecznie reklamować się na targach?

Jak skutecznie reklamować się na targach?

Pandemiczna rzeczywistość postawiła pod znakiem zapytania organizację imprez masowych, w tym targów branżowych. Wbrew czarnym scenariuszom, okazuje się, że potrzeba uczestnictwa w targach nie maleje zarówno po stronie wystawców, jak i odwiedzających. Sprawdź, jakie formy reklamy są najskuteczniejsze podczas takich imprez.

Targi w pandemicznej rzeczywistości

Targi, w rozumieniu ustawy o organizacji imprez masowych, taką imprezą nie są, jednak wielu organizatorów od początku pandemii wyrażało uzasadnione obawy o bezpieczeństwo uczestników, a imprezy targowe były przesuwane w czasie. Po dwóch latach pandemii, zainteresowanie targami nie maleje. Wręcz przeciwnie, dynamicznie zmieniająca się pandemiczna rzeczywistość wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań i partnerów biznesowych, a targi to możliwość dotarcia do setek z nich i nawiązania nowych relacji w krótkim czasie. Polska branża targowa daje zatrudnienie 20 tysiącom osób, a jej wartość szacowana jest na prawie 5 miliardów. Dla wielu gałęzi gospodarki targi to podstawowe narzędzie marketingowe. Z zachowaniem środków ostrożności i rygorystycznych zasad bezpieczeństwa, imprezy wystawiennicze odbywają się i cieszą niesłabnącą popularnością. Każdego miesiąca ma miejsce odbywa się kilkanaście takich imprez w Polsce, a grafiki organizatorów są wypełnione.

Jaka reklama na targach jest najlepsza?

Organizacja eventu to nie lada sztuka. Chcesz dostarczyć odwiedzającym wrażeń i doświadczeń zapadających w pamięć, a jednocześnie pozyskać leady. Precyzyjne zaplanowanie komunikacji podczas imprezy targowej, pomoże osiągnąć założone cele marketingowe. Oryginalne, przyciągające wzrok stoisko targowe to klucz do pozyskania tysięcy odwiedzających. Wybór materiałów reklamowych podyktowany jest branżą i budżetem, jakim dysponuje firma, ale kanon stanowią wydruki wielkoformatowe: banery, roll-upy, żagle. Poza samą konstrukcją stoiska, to one rzucają się w oczy jako pierwsze i decydują o widoczności. Flagi i windery mogą być wykorzystywane wielokrotnie nie tylko podczas targów. Poza targami mogą stać przy drzwiach stacjonarnego sklepu czy punktu obsługi klienta. Flagi i windery świetnie spełniają swoją rolę nawet w przypadku niewielkich stoisk. Z kolei roll-upy reklamowe, czyli ścianki będą doskonałym tłem stoiska. Są też praktyczne, gdyż zajmują niewiele miejsca po zwinięciu, łatwo je więc przechowywać. Idealnie, jeśli stoisko skłania do integracji przechodzące osoby. W końcu to emocje, które marka wywołuje u odbiorców, decydują o sukcesie marketingowym i sprzedażowym. Okazją do wywołującej uśmiech integracji może być możliwość zrobienia sobie zdjęć w fotobudce, darmowa kawa w zamian za subskrypcję newslettera czy organizowane na stoisku konkursy z nagrodami. Postawienie basenu z kulkami dla najmłodszych na pewno przyciągnie dzieci i rodziców, ale zasadność takiej atrakcji jest oczywiście zależna od charakteru imprezy i branż, których dotyczy.

Nieodłącznym elementem na stoisku targowym są drukowane materiały reklamowe, które prezentują ofertę firmy: katalogi, broszury, ulotki. Klienci i kontrahenci mogą dzięki nim zapoznać się ze szczegółami produktów i usług. Pomysłowo i oryginalnie zaprojektowane, pozwalają wyróżnić się na tle setek drukowanych materiałów reklamowych na targach. Ich koszt jest niewielki w porównaniu z kosztem całego eventu.

Gadżety, które zachęcą klientów i pozostawią po Tobie ślad

Gadżety reklamowe, naklejki reklamowe z nadrukiem i ulotki są tymi elementami, z którymi twoi klienci i kontrahenci będą mieli styczność najdłużej. Najlepsze to takie, które są realnie przydatne, jeśli więc wręczasz klientom gadżety użytkowe, zadbaj o ich bezkompromisową jakość. Nie chcesz, by długopis z logo rozpadł się po tygodniu, a bawełniana torba rozpruła po pierwszych zakupach. Naklejki reklamowe z nadrukiem logo posłużą do oznakowania upominków dla odwiedzających. Zwłaszcza jeśli decydujesz się na modne rozwiązania opakowaniowe w stylu eko, jak pudełka czy koperty, dyskretna naklejka z logo pięknie podkreśli prostotę upominku. Naklejki są szczególnie popularne w określonych branżach, np. w branży turystycznej: wśród bywalców campingów, na targach camperów i przyczep kempingowych. Także miłośnicy gier komputerowych kochają naklejki.

Jeśli z kolei impreza wystawiennicza odbywa się pod koniec roku lub na jego początku, trafionym gadżetem, który zostanie z twoimi klientami na cały rok, będzie kalendarz. Zwolenników tradycyjnych papierowych kalendarzy i notesów jest nadal sporo, jeśli jednak target firmy to zapaleni fani technologii i użytkownicy aplikacji, warto pomyśleć o kodach QR, po których zeskanowaniu będą mogli dotrzeć do produktu, usługi czy apki.

Prezentując firmę na targach warto zadbać o tak oczywiste kwestie jak porządek na stoisku targowym czy uśmiech na twarzach pracowników obsługujących imprezę. Minimalistyczna, uporządkowana przestrzeń oraz pełna pozytywnego nastawienia i humoru obsługa są niezbędne dla targowego sukcesu. Nawet najbardziej rzucające się w oczy stoisko nie spełni swojej funkcji bez dobrego kontaktu z potencjalnymi kontrahentami.